خبررسان تهران سایت

تراکت تبلیغاتی نقش بسیار مؤثری در جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه و سالن های زیبایی دارد و می تواند برای شناخته شدن برند سالن زیبایی کمک کند. در صورتی که تراکت به درستی و با رعایت استاندارد ها طراحی و توزیع گردد، می‌تواند موجب جذب مشتریان جدید و معرفی خدمات خاص سالن به مردم شود. از آنجایی که تراکت تبلیغاتی بصورت مستقیم مخاطب را مورد هدف قرار می دهد شما می توانید با طراحی یک طرح حرفه ای و ایده آل برند سالن زیبایی خود را به افراد ساکن در یک منطقه بشناسانید. توجه کنید که با توزیع و پخش مناسب تراکت تبلیغاتی و داشتن محتوای متنی و گرافیکی مناسب افراد بیشتری متوجه برند و خدمات زیبایی سالن می شوند و شما می توانید دایره مشتریان خود را گسترش دهید.

اما پاسخ این پرسش که ما چگونه می توانیم یک طرح تبلیغاتی جذاب و مناسب برای سالن زیبایی طراحی کنیم چیست؟ طراحان گرافیکی از چه تکنیک هایی برای طراحی تراکت تبلیغاتی استفاده می کنند و ما به عنوان فردی مبتدی و کم آشنا به حرفه طراحی می توانیم طرح دلخواه خودمان روی صفحه سفید برنامه فتوشاپ پیاده کنیم؟! برای آنکه بهتر بتوانیم به این پرسش پاسخ دهیم از یک نمونه گرافیکی تراکت سالن زیبایی استفاده می کنیم و تکنیک ها و شیوه طراحی آن را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهیم.

تصویری که مشاهده می کنید تراکت تبلیغاتی برای سالن زیبایی و کاشت ناخن می باشد که در قالب عمودی و تکرو در سایز استاندارد سری A در برنامه گرافیکی فتوشاپ طراحی شده است. مواردی که در این تصویر مشهود است عبارت است از انتخاب تصویر مناسب، ترکیب رنگ مناسب و جذاب، فونت فارسی خوانا و هماهنگ با طرح، لوگو و برندینگ، اطلاعات تماس و متن تبلیغاتی می باشد.

با این توضیح که طراح گرافیکی از تصویر یک مدل زن با میکاپ صورت و با مدل موی رنگ شده استفاده کرده است که به وضوح خدمات مرتبط با زیبایی و آرایش را نمایش می دهد و در ادامه، از ترکیب رنگ‌های جذاب مانند صورتی، طلایی و کرم برای جلب توجه مخاطب و ایجاد حس زیبایی در تراکت تبلیغاتی استفاده کرده است.

طراح از فونت‌ های متنوع و زیبا برای نام و عنوان، متن و نوشته ها استفاده کرده است که خوانایی مناسب و بالایی دارند و حس حرفه‌ای بودن را به مخطاب منتقل می‌کند. اطلاعات تماس از قبیل شماره تلفن، آدرس وب‌سایت و آیدی شبکه‌های اجتماعی و کد QR برای دسترسی سریع به اطلاعات در این طرح استفاده شده است و طراح با انتخاب جایگاه مناسب برای هر کدام از المان ها و با چیدمان مناسب داخل تراکت تبلیغاتی گنجانده است. در ادامه و برای تکمیل محتوای گرافیکی تراکت تبلیغاتی و تاکید به نام و برند سالن زیبایی از یک لوگوی آماده و جذاب به عنوان برند سالن آرایش استفاده کرده است. طراح با انتخاب درست و مناسب عناصر و المان های گرافیکی به پارامتر های تبلیغاتی توجه ویژه داشته است.

طراح برای محتوای تبلیغاتی، متن مناسب بکار برده است و با انتخاب جملات درست و جذاب نظیر کاشت و طراحی ناخن، ارائه خدمات زیبایی عروس و استفاده از مواد درجه یک و تیم حرفه‌ای تلاش کرده است توجه مخاطب را به محتوای متنی جلب کند و برای تکمیل طرح تراکت سالن زیبایی طراح از چند تکنیک حرفه ای استفاده کرده است تا اثر بخشی و زیبایی طرح را به حداکثر برساند.

این تکنیک ها شامل موارد زیر می باشد:

1. ترکیب رنگ حرفه‌ای:

از رنگ‌های گرم و جذاب مثل صورتی، طلایی و کرم که برای سالن های آرایشی و زیبایی مناسب است استفاده کنید و از این طریق خدمات زیبایی و آرایشی را به مخاطب معرفی کنید. با انتخاب این ترکیب رنگی می توانید حس لوکس بودن سالن زیبایی را به مخاطب برسانید. ترکیب رنگی که در این طرح بکار رفته است تصاد رنگی بین پس زمینه و نوشته ها ایجاد کرده است و باعث خوانایی بهتر متن و عناوین شده است.

2. بکار بردن عکس جذاب مدل زن:

استفاده از یک تصویر جذاب و با کیفیت از مدل زن با میکاپ صورت و موی رنگ شده در سمت چپ تراکت تبلیغاتی مورد دیگری است که طراح از آن برای جذابیت تراکت استفاده کرده است و از این طریق موضوع خدمات زیبایی و پیام تبلیغاتی را به مخاطب انتقال داده است. همچنین طراح از افکت سایه و نور برای برجسته کردن چهره استفاده کرده است که جلوه و زیبایی عکس را دو چندان کرده است.

3. فونت‌های متنوع و هدفمند:

استفاده از فونت دست نویس برای برخی از متن های داخل تراکت تبلیغاتی که مانع از یک نواختی و ایجاد حس ظرافت در طرح شده است. برای نمونه طراح برای عبارت  عروس زیبای دل خواه از فونت دست نویس استفاده کرده است.

فونت‌های خوانا و رسمی برای اطلاعات تماس و توضیحات داخل تراکت استفاده کرده است و هر کدام با شماره فونت مناسب روی تراکت درج شده است.

4. تکنیک‌های گرافیکی مدرن:

استفاده از خطوط و اشکال طلایی مورب که حس پویایی و لوکس بودن را به محتوای گرافیکی تراکت بخشیده است. استفاده از چنین المان هایی برای تزئین تراکت مناسب است. یا در مورد دیگر از برگ های گل و قطره های صورتی رنگ برای زیبایی و جلوه بیشتر در تراکت استفاده کرده است.

5. ساختار بندی متقارن:

چیدمان متوازن بین تصویر، متن و دیگر المان ها و خالی نگه داشتن قسمت هایی از فضای تراکت برای ایجاد تناسب و رعایت سادگی از موارد مهم است که طراح به این نکته توجه کافی داشته است.

6. کد QR:

طراح برای دسترسی آسان و سریع مخاطب به مشخصات و اطلاعات مهم سالن زیبایی از کد کیو آر کد استفاده کرده است. امروزه بیشتر صاحبان مشاغل علاقه بیشتری به استفاده از کیو آر کد دارند و بکار بردن کیو آر کد در طرح های گرافیکی ترند شده است.

7. لوگو و برندینگ:

طراحی یک لوگو و نشان جذاب که با محتوای گرافیکی تراکت تبلیغاتی سالن زیبایی هماهنگ است به برندینگ و شناخته شدن نام و برند شما در بین مردم کمک می کند. یک لوگوی جذاب و متناسب با نام سالن زیبایی یا طراحی آرم و نشان حرفه ای برای سالن زیبایی بسیار خوب است.

 

این ترکیب تکنیک‌ها باعث شده طرح تراکت نه تنها از نظر بصری زیبا باشد، بلکه پیام خدمات سالن زیبایی را به‌صورت مؤثری به مخاطب منتقل کند. طراح با انتخاب مناسب ترین المان ها و بهره گیری از عناصر گرافیکی به همراه چاشنی خلاقیت به بهترین شکل از فضای سطح تراکت برای تبلیغات و معرفی سالن زیبایی استفاده کرده است.

برای مثال طراح برای هماهنگی و جذابیت بصری بیشتر از عکس مدل زن با زاویه نیم‌ رخ استفاده کرده است تا تمرکز بیشتری بر مو و آرایش ایجاد کند که به طور غیرمستقیم کیفیت خدمات را به مشتری و مخاطب نشان دهد. شاید در ابتدا بنظر شما انتخاب تصویر چنان مهم بنظر نیاید اما طراح انتخاب هوشمندانه ای داشته است چرا که استفاده از این نوع از عکس ها در تبلیغات سالن های زیبایی تاثیرگذار می باشد و مشتریان می توانند نتیجه خدمات زیبایی را تصور کنند و اعتماد بیشتری به خدمات سالن زیبایی داشته باشند.

توجه به این نکته که تراکت تبلیغاتی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. تراکت‌ها اغلب در مناطق محلی توزیع می‌شوند و به همین دلیل، مشتریان بالقوه‌ای را هدف قرار می‌دهند که در نزدیکی آرایشگاه زندگی یا کار می‌کنند. فراموش نکنید که تراکت یک ابزار مستقیم برای معرفی خدمات آرایشگاه است و از این طریق شما می توانید خدماتی که در سالن آرایش به مشتریان خود ارائه می دهید را معرفی کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، اصول و معیار های چاپ رنگی افست و دیجیتال است. این دو شیوه های چاپ تراکت تبلیغاتی است و هر یک از این شیوه ها استاندارد ها و معیار های تعریف شده دارد که طراحان، فایل های گرافیکی را بر اساس استاندارد ها و پارامتر های تاثیرگذار در کیفیت چاپ آماده می کنند.

برای بررسی اینکه این طرح مطابق با استانداردهای چاپ افست است یا خیر، نیاز به بررسی دقیق فایل لایه‌ باز آن داریم. با این حال، بر اساس مشاهده تصویر، می‌توان نکاتی را در مورد استاندارد های چاپ افست و خطا های احتمالی مطرح کرد:

نکات مثبت مطابق با استاندارد های چاپ افست:

1. رنگ‌بندی مناسب:

ترکیب رنگ هایی که برای عناصر تشکیل دهنده تراکت سالن زیبایی بکار گرفته شده است باید مطابق با اطلس رنگ چاپ افست باشد. اگر رنگ‌ها در فرمت CMYK تنظیم شده باشند برای چاپ افست مناسب خواهند بود.

2. حاشیه‌ها و فضای خالی:

حاشیه و فضای خالی که طراح برای هر چهار سمت طرح اصلی در نظر می گیرد از این جهت است که پس از آماده شدن تراکت به هنگام برش پس از چاپ چیزی از طرح اصلی برش داده نشود، می باشد. این فاصله با عنوان حاشیه امن نامیده می شود. حاشیه امن تعریف شده در اکثر چاپخانه های مطرح کشور برای تراکت تبلیغاتی 5 میلی متر می باشد.

3. خوانایی متن:

در این طرح متن‌ ها به خوبی خوانا هستند و با پس‌ زمینه تضاد کافی دارند، که در چاپ افست تأثیر زیادی در وضوح دارد. سعی کنید برای متن و عناوین متناسب با درجه اهمیت شماره فونت مناسب انتخاب کنید تا پس از چاپ خوانایی مناسب داشته باشند. در نظر داشته باشید که برای نام و عنوان سالن زیبایی فونت متفاوت انتخاب کنید.

خطا های احتمالی که می تواند کیفیت نهایی چاپ تراکت را تحت تاثیر قرار دهد.

1. فرمت رنگ:

اگر طرح در فرمت RGB طراحی شده باشد، ممکن است رنگ‌ ها پس از چاپ افست متفاوت از آنچه روی صفحه نمایش دیده می‌شود، باشند. توصیه می کنیم اطمینان حاصل کنید که طرح در حالت رنگی CMYK ذخیره شده است. لازم به ذکر است که حالت مد CMYK برای چاپ تمام رنگی افست تعریف شده است.

2. کیفیت تصویر:

کیفیت عکس و تصاویری که در طرح های گرافیکی بکار می رود باید متناسب با استاندارد های چاپ باشد. رزولیشن تعریف شده برای فایل های گرافیکی که طرح به منظور چاپ و تکثیر طراحی می کند باید 300dpi می باشد. اگر رزولیشن المان ها و تصاویری که در طرح ها بکار می رود از حد استاندارد پایین باشد امکان دارد بصورت تار و پیکسلی باشد.

مواردی که بصورت جامع و کلی ذکر شد به شما کمک خواهد کرد که کیفیت نهایی چاپ تراکت تبلیغاتی مناسب و رضایت مند باشد. پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک تراکت تبلیغتی مناسب و ایده آل برای برند سازی و شناخته شدن نام و عنوان سالن زیبایی در بین مردم از یک طراح حرفه ای و زبده کمک بگیرید و یا از طرح های آماده و منتشر شده در مجموعه های گرافیکی فعال در زمینه طرح لایه باز مانند سایت ترنج گراف استفاده نمایید و اگر تصمیم دارید خودتان طرح تراکت تبلیغاتی خود را طراحی کنید توصیه می کنیم قبل از شروع به طراحی نمونه های گرافیکی موجود در چاپخانه ها و یا موجود در فضای وب را ببینید. با مشاهده نمونه های بیشتر با تکنیک های گرافیکی متنوعی آشنا خواهید شد و این امر در خروجی نهایی ایده تبلیغاتی شما موثر خواهد بود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۳، ۰۱:۲۶ ب.ظ
  • علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی